Podstawa prawna: Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (Dz.U. 2020r., poz 1395 z późn. zm.)
- Teleporady udziela w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) w Przychodni Bocheńskiej: lekarz, pielęgniarka lub położna, stosownie do swoich kompetencji.
- Teleporady są udzielane od poniedziałku do piątku.
- Teleporada jest udzielana nie później niż w pierwszym dniu roboczym po zgłoszeniu takiej potrzeby przez pacjenta, chyba że uzgodni się z pacjentem inny termin.
- Rejestracja, w celu skorzystania z teleporady jest możliwa w godzinach pracy placówek medycznych tj. od poniedziałku do piątku w godz: 8.00-18.00
- Pacjent dokonuje rezerwacji terminu teleporady pod numerem: 14 611 63 63 lub 517 860 912 lub elektronicznie za pośrednictwem wiadomości mailowej pod adresem: [email protected]
- Pacjent jest umówiony na konkretną godzinę teleporady. Pracownik rejestracji dokonuje identyfikacji na podstawie danych osobowych pacjenta.
- Osoba udzielająca teleporady oddzwania do pacjenta na wskazany podczas rejestracji przez niego numer telefonu.
- W przypadku braku kontaktu z pacjentem, rejestracja placówki podejmuje trzykrotną próbę kontaktu z pacjentem, w odstępie co najmniej 5 minut.
- Po trzeciej próbie nawiązania kontaktu z pacjentem, uznaje się, że pacjent zrezygnował z teleporady, co oznacza, że teleporada zostaje anulowana, a osoba udzielającą teleporady nie podejmie kolejnej próby nawiązania kontaktu w ramach zgłoszonego wcześniej zapotrzebowania. Wówczas należy powtórzyć procedurę wskazaną w pkt. 4-7.
- Osoba udzielająca teleporady pacjentowi, przed udzieleniem teleporady, jest zobowiązana do potwierdzenia tożsamości pacjenta, na podstawie danych, umożliwiających ustalenie tożsamości, takich jak np.: imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, przekazanych w trakcie rejestracji oraz na podstawie danych wskazanych w dokumentacji medycznej lub deklaracji wyboru. Teleporade przeprowadza się w sposób gwarantujący zachowanie poufności.
- Pacjent jest obowiązany do właściwej współpracy z osobą przeprowadzającą teleporadę, przede wszystkim jest obowiązany do przekazania prawdziwych i wyczerpujących informacji o swym stanie zdrowia
- W trakcie teleporady może zaistnieć sytuacja gdy z uwagi na stan zdrowia pacjenta konieczne będzie przeprowadzenie badania fizykalnego/wywiadu lub przeprowadzenie dodatkowych badań. Pacjent otrzyma wówczas stosowne dyspozycje.
- Osoba udzielająca teleporady pacjentowi, odnotowuje w jego indywidualnej dokumentacji medycznej wyłącznie niezbędne informacje, przewidziane przepisami prawa.
- Osoba udzielająca teleporady dokuje adnotacji w indywidualnej dokumentacji medycznej potwierdzając, że świadczenie zostało zrealizowane w formie teleporady.
- Pacjent w trakcie teleporady ma prawo zgłoszenia woli osobistego kontaktu z lekarzem bądź innym personelem medycznym.
- Zakończenie izolacji w warunkach domowych następuje po udzieleniu przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, w ostatnim dniu przedłużonego okresu tej izolacji, porady albo teleporady, podczas której lekarz ten nie podejmie decyzji o dalszym przedłużeniu okresu jej trwania.
- Każdorazowo w przypadku nagłego pogorszenia się stanu zdrowia Pacjent zobowiązany jest niezwłocznie udać się do najbliższej placówki medycznej lub skontaktować się z numerem alarmowym 112.
Świadczenia realizowane wyłącznie w bezpośrednim kontakcie z pacjentem obejmujące świadczenia udzielane:
1. w przypadku gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady, z wyłączeniem świadczeń
UWAGA! NIE STOSUJE SIĘ W SYTUACJI: wystawiania recepty niezbędnej do kontynuacji leczenia oraz zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację zaopatrzenia w wyroby medyczne, jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej oraz wydaniem zaświadczeń)
2. podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ, wskazanych w deklaracji wyboru
3. w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów
4. w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej
5. dzieciom do 6. roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia, ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego
UWAGA! wszelkie wizyty obejmujące bezpośredni kontakt z osobą udzielającą świadczeń zdrowotnych są realizowane z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego obowiązujących w Przychodni bocheńskiej.